Salvador - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Simon Schat - WaarBenJij.nu Salvador - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Simon Schat - WaarBenJij.nu

Salvador

Door: Simon Schat

Blijf op de hoogte en volg Simon

15 November 2009 | Brazilië, Brasilia

Na 2 dagen chillen in t centrum van de stad heb ik gister een klein maar okay hostel gevonden aan de kust.
Pedro (vriend van neef Maarten) is toffe gast en echte chiller. Hij heeft me al wat fijne plekjes in de stad laten zien zoals restaurantjes, strandjes, clubs en wat tips over hoe en wat hier. Gister hebben we met zijn broertje, vrienden en aanhang ´Brasil - Inglatera´ (Engeland) gekeken met de bbq aan het zwembad. Klinkt het zelfde als in Nederland, biertje d´r bij maar wat ze hier op de bbq leggen.. ´Meu Deus!!` Zalig vlees, vlees en nog s vlees (en kippenhartjes hehehe lekker heur). Geen gezeur met salada, saus of brood.. alleen een soort botergele, droge maar lekkere soort graan/ couscous achtige .. (kom nog terug op de naam :) )

Tis leuk om m´n portugeuse te oefenen hier en daar. Gaat al steeds beter, alhoewel t uiteraard erg lastig is!
Ik merk dat t mogelijk is om niet al te veel op te vallen als ´toerist´. Slippers, broekie, hempie en zonnebril en de straatverkopers, bedelaars (crackheads) lopen rustig voorbij. Hier aan t strand is dat ook wat minder aanwezig aangezien hier meer ´Brasileiros´ lopen.
Een ´gringo´ zal ik blijven, zeker aangezien ik nog veel te wit ben ;)
Vandaag voor 11 en na 4 kunnen genieten van de zon. Daartussen kan ik smeren wat ik wil (ik lijk wel de enige) maar kreeft wordt t hoe dan ook..

Het eten is hier naar zeggen speciaal en uniek en dat is ook te merken. Smaken die ik nooit heb geproefd worden op me afgevuurd. Het ene is lekkerder dan het andere maar het vlees is sowieso goddelijk! Acarajé (soort garnalen/bonen/kruiden kroket) is het meest bekend en erg apart. Erg kruidig en... apart hehe.
Vandaag bestelde ik in mn beste ´portuguese´ krab (´Siri´) maar kreeg een bord met soort soep gevuld met garnalen. Was erg lekker, wederom sterk gekruid (ze doen hier Overal ui bij... en niet zo´n beetje ook).

Morgen met Pedro een Braziliaanse simkaart kopen, vliegtickets naar Fortaleza/Natal en Maceio bestellen. (broer van Pedro, Lula, vroeg me mee te gaan op een soort zakenreisje volgende week zondag).
en weer een poging wagen voor een heerlijke krab :)!

Tchau!

  • 15 November 2009 - 22:37

    Niesje:

    Ha Siem,
    O, wat ben ik jaloers! Als je eens wist hoe nat, donker en herfstig het hier is. Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik verheug me nu al op de Braziliaanse maaltijden die je ons - natuurlijk !!! - gaat bereiden als je terug bent. Verder klink je (nu ja, ik hoor in mijn hoofd je stem als ik je verslag lees) of je al helemaal gewend bent en op je gemak.
    Gisteren waren we te eten bij Tijl voor zijn verjaardag: hij zat dinsdag, de dag dat jij wegging, in Rome. Vandaar. Was leuk en lekker (hij kan ook goed koken) en je moet de heel hartelijke groeten van hem hebben. Hij gaat je zeker ook een bericht sturen.
    Wat een wonder is dit communiceren overigens!
    Mooi dat zoiets kan.
    Ik merk wel wanneer je weer iets op deze site plaatst. Omhelzing,
    Niesje

  • 15 November 2009 - 23:15

    Reinier:

    Farofa

    door De Chef

    Maniokmeel
    Olijfolie
    Zout

    Giet de olijfolie in een grote koekenpan en laat heet worden. Giet er geleidelijk het maniokmeel bij en laat het goudbruin worden. Blijf roeren om klonters te vermijden. Breng op smaak met zout.

    Bron: Cuisine of Angola – Angola.org – mijn vertaling en aanpassing.

  • 15 November 2009 - 23:22

    Reinier:

    Leuk, die foto's, ziet er goed uit. Lekker cameraatje, die Lumix?
    Die farofa eten ze ook bij de bonenschotel feijao, met gestoofd rundvlees. Heb je nig bij de kokschoolo op Peourinho gegeten? daar staan alle namen bij de gerechten. Probeer vooral ook de toetjes: Doce de Coco, mmmmmmm

  • 15 November 2009 - 23:22

    R.:

    Klinkt goed al dat eten;) en je kleurtje begint zo te zien ook al te komen.. looking good, F*ck Yeaah!!! :P
    Over 'n paar maanden kijken wie er het bruinst is (dat ga ik van je winnen)
    enyoy...

    liefs

    x

  • 16 November 2009 - 22:04

    Miekske:

    Ha Simon!

    Klinkt goed allemaal! En dat uitzicht op de baai, Super man! Ik ben jaloers:P

    Wij hebben eindelijk de sleutel van ons appartement, dus zijn nu druk bezig met klussen. Als je weer terug bent in dit regenachtige kikkerlandje moet je maar eens snel langs komen met ons schaapje;)

    xxx Miek

  • 17 November 2009 - 13:43

    Dick:

    Ha Simon,
    Leuk man.Op de foto lijk je al een echte Brasilleros.Maak het goed en pas goed op jezelf en je vriend,dat ze niet je broek van je gat stelen. Ben je al maffiosi tegengekomen of louter lieve mensen? Ik denk het laatste. Als je de rimboe ingaat neem dan een kapmes mee. Leuk dit verslag.Dag Simon maak het goed man.

  • 19 November 2009 - 13:17

    Yolanda:

    Fijn dat je ook foto's online zet :D Kan ik een beetje mee kijken. Je ziet er goed uit! Dus geen vervelende griep meer gekregen?

    Ik mis je!!

    Geniet ervan lieverd, dikke kus.

  • 24 November 2009 - 08:11

    Dennis (Aardappel):

    He Simon,

    wat ziet het daar er mooi uit man! kan je niet wat zon hier heen sturen? gister 100% kans op regen hier....

    Maar je hebt je al aardig ingeburgert als je met rust wordt gelaten:D succes nog met het bestellen van je krab hahaha

    Groetjes
    Aard

  • 25 November 2009 - 11:55

    Madre:

    Hé lieverd,leuke zoon, eindelijk je site gevonden, ha ha... maar ik mail je verder op je andere mailadres, is toch meer privé......maar ik zal deze ook regelmatig lezen, zeker ook om de fysieke ontwikkelingen bij te houden. Dat je daar aan het genieten bent spat er van af, heerlijk voor je.
    Take care. Kusje

  • 26 November 2009 - 19:35

    Mandy:

    Schat,

    wat ziet het er heerlijk uit daar!!! wat ben ik jaloers zeg.....

    Ik ga je volgen hoor, echt leuk om te zien waar je bent en wat je daar doet!!

    have fun en doe voorzichtig!
    X

  • 03 December 2009 - 13:42

    Saloua (cesartherap):

    hey simon, veel plezier en geniet van alles die paar maanden zijn zo voorbij, voor je het weet is het werken werken en nog eens werken :DDD
    Gr.
    Saloua
    PS leuke site!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Trip Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2010

Itacaré, Ilheus, Ilha Grande & Paraty

22 Januari 2010

Universo Paralello & Chapada Diamantina

13 December 2009

Morro de Sao Paulo

30 November 2009

3 weken verder

15 November 2009

Salvador
Simon

Af en toe een klein verhaaltje/ paar foto's voor het thuisfront :)

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8197

Voorgaande reizen:

10 November 2009 - 09 Maart 2010

Trip Zuid-Amerika

Landen bezocht: